Kuřecí řízky v zeleninové omáčce

3 porce

Ingredience:
  • cca 600 g kuřecích prsních řízků
  • 250 g cibule
  • 500 g zeleniny pod svíčkovou (petržel, celer a mrkev)
  • umeocet
  • sojová omáčka „Tamari“
  • koření „Horalka“, saturejka, bobkový list mletý, 4 bobkové listy celé, nové koření mleté
  • olivový olej „extra virgin“
  • mořská sůl
  • brambory

Dietní kuřecí řízky, ztracené v zeleninové omáčce, s vařenými bramborami, mohou vyhovovat nejen lidem s oslabenou slinivkou. Odlehčené jídlo prospěje i těm, co se chtějí stravovat zdravěji. Kuřecí řízky omyjeme, osušíme, posolíme a naložíme do marinády.

Tu připravíme z olivového oleje, umeocta, koření „Horalky“, trochu sojové omáčky Tamari, saturejky a mletého bobkového listu. V marinádě maso necháme odležet alespoň 6 hodin.

Připravíme si pekáč, který vymastíme olivovým olejem, poklademe nahrubo pokrájenou cibulí i zeleninou.

Zeleninu proložíme ještě celými bobkovými listy a posypeme mletým novým kořením, abychom pak pracně nemuseli hledat kuličky.

Na zeleninu položíme marinované kuřecí řízky včetně zbylé marinády.

Vše podlijeme vodou do výše masa tak, aby zelenina byla ponořena a maso tak napůl, a dáme péci do vyhřáté trouby. Přikryjeme alobalem nebo horním dílem pekáče a pečeme, spíš dusíme, při 250–300°C asi 1 hodinu.

Po 20 minutách vždy kontrolujeme a dle potřeby ještě mírně podlijeme vodou. Na závěr maso necháme péci asi 15 minut odkryté, aby se vody víc odpařila.

Upečené maso vyjmeme a zeleninu se šťávou po vyjmutí bobkového listu rozmixujeme na omáčku. Již nezahušťujeme, protože omáčka by měla být hustá dost. Kuřecí řízky vložíme zpět do omáčky a servírujeme.

Jako přílohu podáváme uvařené brambory. Na talíři maso obložíme naloženou červenou řepou v umeoctu a jako salát se bude hodit třeba míchaný zeleninový salát.

Poznámka: Této omáčce s oblibou říkám dietní svíčková. Jistěže ji lze připravit i s přídavkem sušeného sojového nápoje s příchutí smetany místo klasické smetany. Také ji můžeme zahustit celozrnnou hladkou moukou, povařit a omastit kvalitním, třeba panenským řepkovým olejem. Taková omáčka bude k nerozeznání od klasické svíčkové, dosti výživná, ale také méně dietní.

Zeleninová omáčka, připravena vlastně z dušené zeleniny, dle výše uvedeného receptu, je velice dietní a nezpůsobí trávicí potíže. Kdo stravu ještě dělí, zřejmě nebude k masu s omáčkou jíst brambory, ale spíš se dosytí zeleninou v podobě salátu.

Když tuto omáčku mixuji, připravím si vždy ještě trochu převařené vody. Kdyby omáčka byla moc hustá a mixér nechtěl jet, tak trochu vody přiliji, ale jenom minimální množství, aby se moc nezředila.

Sdílení

    21 269 zobrazení článku
    O autorce

    Zanechte odpověď

    *

    captcha *