Pikantní sojové rizoto

3 porce

Ingredience:
  • 1 sáček (150 g) sojových kousků na guláš, rizoto, čínu (Natural Food)
  • sojová omáčka„Tamari“
  • arašídový olej
  • červená paprika, saturejka, estragon, šafrán, kurkuma, curry
  • mořská sůl
  • 400 g rýže parboiled
  • 1 lžíce instantní rýžové mouky
  • ½ sáčku mražené kukuřice (asi 150 g)
  • ½ sáčku mraženého hrášku (asi 150 g)
  • nať z 5–6 mladých česneků, popř. z cibulek nebo kousek pórku

Rizoto je odjakživa pokrm, který dobře zasytí. Je plný bílkovin i uhlohydrátů a je-li doplněn zeleninou, je to velmi vyvážené jídlo. Živočišnou bílkovinu dobře nahradí i sojové „maso“. Je-li naležené v koření, nebude téměř k rozeznání od masa.

Rýži uvaříme v osolené vodě do měkka. Zvlášť uvaříme pouze ve slané voděsojové kostky dle návodu asi 20 minut. Vodu slijeme a maso necháme vychladnout.

Sojové kostky lehce osolíme, zakapeme více arašídovým olejem, ochutíme sojovou omáčkou Tamari, okořeníme směsí uvedeného koření a natlačíme do misky.

Přikryjeme a necháme v chladu odležet nejlépe do druhého dne.

Samostatně uvaříme ve slané vodě hrášek s kukuřicí a necháme vychladit.

Na oleji nejdříve orestujeme nakrájenou česnekovou nať nebo dostupnější pórek a přidáme naložené sojové maso i s marinádou. Vše orestujeme.

Přidáme vařený hrášek a kukuřici a podlijeme vařící vodou a dusíme. Zahustíme lžičkou instantní rýžové mouky a směs promícháme s uvařenou rýží.

Servírujeme s čerstvou zeleninou.

Poznámka: Díky přidanému koření se musí s tímto jídlem na oslabenou slinivku opatrně. Nutno vyzkoušet. Ale mnoho sojové maso nedoporučuji, hůře se tráví. Sama jídla se sojovým masem téměř nejím, i když je ráda vařím pro druhé.

Sdílení

    18 288 zobrazení článku
    O autorce

    Zanechte odpověď

    *

    captcha *