Skořicový jogurt

2 porce | Do diety s vyloučením kravského mléka použijeme jogurt sojový, ovesný nebo kozí.

Ingredience:
  • 500 g bílého jogurtu (kravský, kozí, sojový, ovesný..)
  • 1 lžička kvalitní mleté skořice, nejlépe BIO
  • 1–2 lžíce javorového sirupu nebo tekutého medu

Velice rychlé „mlsání“  bez obsahu řepného cukru můžeme připravit z obyčejného bílého jogurtu. Kdo má již raději alternativní „mléka“ zvolí jogurt sojový nebo i ovesný. Příprava je snadná a časově nenáročná.

Ve větší misce metlou rozmícháme bílý jogurt, skořici a popř. javorový sirup nebo med . Nalijeme do pohárů a necháme vychladit. Bílý jogurt se skořicí je velice chutný samotný i neoslazený, ale kdo se nerad vzdává sladké chuti, může dosladit přírodním sladidlem.

Skořicový jogurt v neoslazené podobě je velice vhodným doplněním Pražených ovesných vloček, které jsou sladké dostatečně.

Poznámka: Je menším zlem dosladit bílý jogurt přírodním sladidlem, než konzumovat ovocné jogurty slazené cukrem, ale jakýkoliv cukr může s jogurtem kvasit a působit v těle nadýmání. Skořice tyto procesy pomáhá eliminovat, takže je jogurt stravitelnější.

Skořice obecně pomáhá našemu tělu při překyselení, zamoření plísněmi, viry a bakteriemi, které se ještě třeba neprojevilo jako zdravotní problém.

Skořicový jogurt s javorovým sirupem dle mých synů nemá chybu. Já osobně více preferuji jen se skořicí, ale moje slinivka snese občas i s javorovým sirupem. Je to potřeba vyzkoušet.

Sdílení

    14 055 zobrazení článku
    O autorce

    Zanechte odpověď

    *

    captcha *