Recepty & Články

Cizrnová pomazánka s křenem a chia semínky

U pomazánek z cizrny  někdy stačí prohodit pár ingrediencí a máme novou příchuť. S křenem bude mírně pikantní a tělu prospěšná nejen obsahem cizrny, ale i přídavkem chia semínek. Můžete ji použít na kváskové chlebíčky pro sváteční stůl ať již na Vánoce nebo na Silvestra.
Číst dál

Kváskové makové hřebeny

Makové hřebeny jsem na webu již představila, ale nekynuté. Stále mne to lákalo je připravit i kynuté s kváskem. Současně je možné vynechat též vejce. Ani tam nakonec nechybí. Máme-li dostatek kvásku, stačí začít s přípravou ráno. Vše lze zvládnout během několik hodin i při jiné práci.
Číst dál

Tempeh s mrkví a špenátem

Máte-li doma právě zakoupený čerstvý špenát, nemusíte jej připravovat jenom klasicky jako dušený. Nechejte si trochu bokem a vyzkoušejte s ním jinou kombinaci. Výborně se vám bude hodit do pokrmu z tempehu a mrkve. Kurkuma a rozmarýn vše dochutí tak, že se nebudete chtít od jídla odtrhnout :-)
Číst dál

Dezertní vanilková rýže

Pokud máte rádi  vanilkovou rýži v kelímku z obchodu, vězte, že není nic snadnějšího, než si ji připravit doma. Bude jí více a ještě ve zdravější variantě bez cukru. Její konzistence i chuť je téměř shodná. Ovšem bez práce to nebude. Kdo rád vaří, může vyzkoušet.
Číst dál

Salát z mrkve a červené řepy

Miluji mrkev v jakékoliv podobě a ráda si ji připravuji i nyní na jaře. S červenou řepou jsem ji zde jako salát už dříve zkoušela, avšak ne v této kombinaci ochucení. Vlhká konzistence a ojedinělá chuť salátu vás možná zaujme a pochutnáte si.
Číst dál

Minerály v koloidní podobě

Pokud jsme zdraví, většinou ani neuvažujeme nad tím, jak naše tělo funguje a co ke svému životu nezbytně potřebuje. Kdo z nás ví, zda dává tělu potravou dostatek minerálních látek?
Číst dál

Robi s hráškem na hořčici

Robi maso lze upravovat na mnoho způsobů a určitě si vždy pochutnáte. Někdy není nutné vymýšlet složitou variantu a stačí to co nabízí lednice. Možná máte mražený hrášek a nějakou dobrou hořčici k dispozici, nu a také robi nudličky. Pak můžete začít vařit.
Číst dál

Fermentovaná ovesná kaše

Klasickou ovesnou fermentovanou kaši často připravuji na celodenních kurzech a zatím jsem ji nestihla vydat na webové stránky a tak nyní plním svůj slib. Rychlá kaše pomůže především těm co ráno nemají mnoho času na přípravu snídaně.
Číst dál

Cizrnová pomazánka s kurkumou

Pro milovníky pomazánek jsem připravila jinou variantu cizrnové pomazánky nejen s uvedenou kurkumou, ale i s dalším kořením. Překvapí svou jemnou pikantní chutí a také dobrou konzistencí a roztíratelností. S čerstvou zeleninou si na ní určitě pochutnáte.
Číst dál

Mandlovo-kaštanová srdíčka

Ještě je čas, abychom připravili něco dobrého dětem k jejich nadcházejícímu svátku. Sladká srdíčka  jsou plná výživných dobrot a nedají vám mnoho práce. Upečená jsou raz dva. Mohou je i děti s bezlepkovou dietou a alergické na laktózu.
Číst dál